Hoe Sanoma alles stuk krijgt...

Plaats reactie
Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Hoe Sanoma alles stuk krijgt...

Bericht door Serpensortia » 26-06-2017 10:21

Ik ben nieuw op het Viva forum, maar toen ik zag dat ze zoveel bugs hadden met hun nieuwe software, kreeg ik een nare déjà-vu (en heb ik hier een account aangemaakt)

Lees en huiver:
Web-log
Web-log.nl was een Nederlandse blogdienst die bestond van 2003 tot 2013 en vanaf 2011 weblog.nl heette en onderdeel was van Sanoma.

Oprichting, overname en groei
Op 5 april 2003 verscheen de eerste blog op web-log.nl van de hand van de vriendin van ontwikkelaar en oprichter Joris Leermakers. De dienst groeide snel en werd in het begin met RSS geholpen door Adam Curry. Eind 2003 had de dienst 10.000 blogs. Per 1 juli 2004 werd de dienst overgenomen door Ilse Media en had toen ruim 35.000 blogs. De sociale dienst Wie Online werd overgenomen maar werd geen succes. Voor tijdschriften van Sanoma (moederbedrijf van Ilse Media) werden officiële blogs gemaakt.

In mei 2005 werd de grens van 100.000 blogs bereikt en in 2006 ging web-log over van de software van Leermakers op Typepad. In 2008 waren er meer dan 200.000 blogs bij web-log.nl maar de hype van het bloggen leek over haar hoogtepunt.[5]

Migratie en naamswijziging
Medio 2011 liep het contract van Sanoma met Typepad af. Er werd een migratie naar Wordpress als beheerstool aangekondigd per 23 augustus van dat jaar samen met een naamswijziging naar weblog.nl (zonder streepje) om de vindbaarheid te vergroten. In juni stopte de blogdienst van de Volkskrant en de data van deze VKblogs werd aan web-log overgedragen om te importeren. De migratie naar Wordpress liep uit op een mislukking. Een deel van de blogs was weken onbereikbaar en veel inhoud bleek niet (volledig) overgezet te kunnen worden. Typepad en weblog.nl wezen naar elkaar over de oorzaak hiervan. De dienst had in september 2011 inmiddels 390.000 blogs, waarvan wel een flink deel niet meer actief bijgehouden werd.

Opheffing
Per 1 december 2012 verwijderde Sanoma ongeveer de helft van de ruim 400.000 blogs omdat die meer dan een jaar niet werden bijgehouden. In januari 2013 kondigde Sanoma aan de diensten van weblog.nl helemaal te stoppen per 1 maart 2013. Gebruikers konden handmatig hun blog exporteren naar Wordpress zelf. Dit geldt niet voor de VKblogs. Die gingen definitief verloren omdat ze op Limbo gebaseerd zijn en door de problemen met de migratie nooit door weblog.nl geïmporteerd waren.
BRON: Web-log wikipedia + alle referentie-linkjes

Ik vrees voor het Viva Forum..
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

AeonofWinter
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-06-2017 10:58

Bericht door AeonofWinter » 26-06-2017 11:12

Klopt, een andere forummer had het hier ook over op Viva (ben de naam ff kwijt) of was jij dat?
I'll stop wearing black as soon as they invent a darker colour

yas
Berichten: 55
Lid geworden op: 25-06-2017 10:52

Bericht door yas » 26-06-2017 17:32

Hebben jullie enig idee waarom SaNOma de stekker uit het libelleforum heeft getrokken?
Ik niet.

Shiva-
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-06-2017 18:27

Bericht door Shiva- » 26-06-2017 22:23

Oja web-log
Daar heb ik jaren gezeten en veel plezier beleefd, tot het inderdaad helemaal mis ging en er andere software kwam, en het intern ook aan gort lag

Veel gebruikers vertrokken naar punt.nl om daar verder te gaan of om een statement te maken maar de lol was er voor de meeste bloggers wel af
Geluk is een uitgewoond containerbegrip

Siska74
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2017 15:01

Bericht door Siska74 » 26-06-2017 23:41

Zo, het regent werkelijk ban's op Viva, echt bizar.
En nou heb ik nog gemist waar het over ging ook 😥

Op deze manier helpen ze het echt steeds verder om zeep......

Filee
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-06-2017 10:54

Bericht door Filee » 27-06-2017 07:54

Siska74 schreef:Zo, het regent werkelijk ban's op Viva, echt bizar.
En nou heb ik nog gemist waar het over ging ook 😥

Op deze manier helpen ze het echt steeds verder om zeep......
Het ging deels over een bepaalde forummer die overal met foute medische adviezen strooit en deels over een andere forummer (waar ik niets over ga vertellen).
Alles is beter bij de buren in het noorden.

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 27-06-2017 14:23

@AeonofWinter
Ja dat was ik ook :)

@Yas
Ik heb gegoogled, maar kon eigenlijk niks vinden.. de Volkskrant pagina (die zei dat de Geert fanclub het Libelle-forum had gekaapt) deed het niet Geen idee wat er precies is gebeurt daar...

@Shiva
Ik had mijn weblog weggedaan toen er reclame op kwam. Maar voor de meesten was het een drama, sommige hadden hun blog als dagboek gebruikt en waren alles kwijt.
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Siska74
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2017 15:01

Bericht door Siska74 » 27-06-2017 15:26

Het ging deels over een bepaalde forummer die overal met foute medische adviezen strooit en deels over een andere forummer (waar ik niets over ga vertellen).
Ja die foute medische adviezen had ik meegekregen, eerlijk gezegd vind ik het belachelijk dat die niet werd aangepakt, en dat daar anderen een ban voor krijgen die daarover doorgaan helemaal onterecht!

Sueann
Berichten: 22
Lid geworden op: 25-06-2017 22:43

Bericht door Sueann » 30-06-2017 02:31

Libelle had waarschijnlijk een te kleine abonneegroep voor Sanoma. Het is een licht truttig blad, dus je denkt aan middelbare dames, maar Libelle wil graag voor 25-35 zijn. Daar hebben we ons op het forum nog vrolijk over gemaakt, maar luisteren wat je lezersgroep zelf vindt is natuurlijk te veel gevraagd. Het lukte niet om een betere formule te krijgen en een forum is altijd een aanhangwagen.

Toen de vernieuwingen niet goed gingen (maar niet zo achterlijk als nu in India gebeurt - dat je per topic dingen anders aangeboden krijgt), wilden ze er niet meer geld in steken. Dat is wel door een CM gezegd: Libelle heeft geen prioriteit. Er haakten dus mensen af. En waar zich vriendinnengroepen vormen, vormen zich ook vijandinnengroepen. Ruzies bovenop het haperende forumsysteem was voor diversen reden om samen te vertrekken. Dat een haperend forumsysteem reden is om minder op het forum te komen, ervaren we zelf op het huidige Viva-forum.

Waarschijnlijk is de laatste vernieuwing wel in India gedaan, maar daar lagen de problemen toch anders. Velen konden niet eens meer inloggen. De moderators reageerden te dom voor woorden en uiteindelijk ging de stekker eruit. Sanoma is gewoon bezig zichzelf kapot te maken.

Geert Wilders had er niets mee te maken.

Plaats reactie