Alles over het nieuwe forum!

Marels
Site Admin
Berichten: 110
Lid geworden op: 25-06-2017 09:54

Alles over het nieuwe forum!

Bericht door Marels » 14-07-2017 20:00

Lang verwacht, maar toch gekomen, eindelijk meer informatie over het nieuwe forum!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We zijn eerder live dan verwacht, we zijn heeeeel trots om jullie te laten weten dat iedereen vanaf nu terecht kan op:

www.sayswho.nl

:lol:

We (nou ja, vooral Mamica) hebben achter de schermen heel, heel hard gewerkt.

Ik kan jullie nog NET niet alle informatie geven maarrrrrrr:

Tenzij we gesaboteerd worden door India hopen we zondagmorgen, voor 12 uur, live te kunnen gaan! We wachten nog héél even met de naam bekend maken, omdat jullie dan ook gelijk de link weten. En voor we die door kunnen geven moeten de laatste dingen nog verwijderd en aangepast worden.

Maar stay tuned dus. Zondagmorgen voor 12 uur vinden jullie hier alle informatie!

Het forum gaat nog niet perfect zijn.
Er gaat nog wel werk aan de winkel zijn. We zullen bugs tegen komen, er zullen dingen mis gaan en het zal dus wel nog een tijdje stroef lopen op bepaalde dingen.
De livegang zondag zien we dan ook als het begin van de testfase. We hopen dat jullie, de schaduwers, ons willen helpen bij het testen van het forum. Testen doe je niet met een paar ingewijden, dat doe je allemaal samen.
Jullie gaan vanaf zondag het forum gebruiken.
Er komt een aparte pijler voor vragen en opmerkingen over het forum. Daarin willen we ons ook onderscheiden van Viva; we willen echt een plek creëren waar je de admin en het modteam kunt bereiken. Waar je je vragen kunt stellen. En we hopen ons ook te gaan onderscheiden in de communicatie naar de forummers toe.
Natuurlijk zullen we regels hebben en grenzen trekken, maar we hopen iig het gesprek aan te gaan met de forummers en niet te modereren zoals nu op Viva gebeurd. Fakkel ons niet te snel af, want voor het grootste deel van het modteam is het ook even wennen.

We hopen dat jullie je zondag allemaal massaal aan zullen melden. Om het forum te gaan gebruiken en te testen wat er wel en niet goed gaat. Mamica zal haar uiterste best doen om de bugs er zo snel mogelijk uit te halen, maar we vragen wel een beetje geduld, het gaat tijd kosten.

We hebben besloten om anoniem te modereren. Er is een team vrijwilligers wat gaat modereren.
Omdat we dus anoniem willen modereren maar iedereen weet dat ik achter het forum zit, heb ik besloten zelf niet actief te gaan modereren.
Ik zal op het nieuwe forum actief zijn als admin.
Of zoals Mamica zei; jij bent op het nieuwe forum de CM. Je begrijpt dat ik dan wel een stagiaire eis.
Voor vragen over of problemen met het forum kunnen jullie dan ook altijd bij mij terecht, maar dan weten jullie dat ik niet actief zal zijn als mod.

Ik denk dat dit voorlopig de belangrijkste info is, zondag gaan we dus over naar het nieuwe forum!
Dan zal dit forum nog eventjes blijven staan, maar uiteraard is het de bedoeling dat we volledig over gaan naar het nieuwe forum!
668; the neighbour of the beast

ValentinaRossi
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 11:04

Bericht door ValentinaRossi » 14-07-2017 21:51

Wauw! Wat onwijs goed nieuws! Jullie rocken dames!

Nou, ik weet wat ik zondag ga doen. Ik ben zo blij!

Veertje
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-06-2017 15:03

Bericht door Veertje » 15-07-2017 01:36

:o Wat snel zeg!
No matter how sweet your children are, German children are kinder.

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Re: Alles over het nieuwe forum!

Bericht door Serpensortia » 15-07-2017 07:17

Marels schreef:We hebben besloten om anoniem te modereren. Er is een team vrijwilligers wat gaat modereren.
Omdat we dus anoniem willen modereren maar iedereen weet dat ik achter het forum zit, heb ik besloten zelf niet actief te gaan modereren.
Anoniem modereren. :roll:
Super stom.
Ik was ooit zo'n anonieme moderator en we waren zelfs anoniem voor elkaar, maar wisten op een gegeven moment wie wie was door de IP-nummers bij de berichten.

Veel succes ermee!
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

ValentinaRossi
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 11:04

Re: Alles over het nieuwe forum!

Bericht door ValentinaRossi » 15-07-2017 07:33

Serpensortia schreef:
Marels schreef:We hebben besloten om anoniem te modereren. Er is een team vrijwilligers wat gaat modereren.
Omdat we dus anoniem willen modereren maar iedereen weet dat ik achter het forum zit, heb ik besloten zelf niet actief te gaan modereren.
Anoniem modereren. :roll:
Super stom.
Ik was ooit zo'n anonieme moderator en we waren zelfs anoniem voor elkaar, maar wisten op een gegeven moment wie wie was door de IP-nummers bij de berichten.

Veel succes ermee!
Anoniem moderen is juist goed. De mods zullen ook gewoon privé op het forum zitten en dan is het fijn dat je dan ook gewoon normaal kunt forummen en ouwehoeren.

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 15-07-2017 07:53

Ik heb veel ervaring met fora als admin, moderator en lid.
En je kunt heel goed gewoon ouwehoeren, plezier hebben, forummen én beheren als admin en moderator die bekent is als admin of mod.
Dat anoniem modereren dat is een goed idee voor fora als Viva, maar niet voor een particulier forum.
Als je met goede bekenden onder elkaar bent, dan is een strict moderatie-team niet eens nodig, dan wil iedereen dat de sfeer goed blijft en ruzies lossen zich vanzelf op.
Nu gaat iedereen zich afvragen wie die anonieme modjes zijn en daar ga je echt gezeik mee krijgen. Mensen gaan achterdochtig worden.
En rouleren van het team gaat ook lastig worden of worden mensen via pb aangesproken om anonieme mod te worden.
Het mod-team is onbekend nu, maar wij mogen wel komen testen. Wie zijn die mods, zijn dat leden van hier of zijn dat vrienden van Marels en Mamica?
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

ValentinaRossi
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 11:04

Bericht door ValentinaRossi » 15-07-2017 08:08

Ik heb ook jaren gemodereerd en dat deed ik ook anoniem. Daarna zijn we over gegaan tot moderen onder onze eigen naam en toen was ik er binnen 6 maand klaar mee. Onder eigen naam ben je altijd in functie, omdat je altijd de functienaam draagt.
En daarbij, een anonieme mod kan veel objectiever moderen omdat je anders met jouw eigen naam scheve gezichten kunt verwachten als je optreedt tegen jouw forumvriendjes.

Maar goed, ik neem aan dat dit een unanieme wel overwogen beslissing is geweest van Marels en haar team. Leg je er bij neer.

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 15-07-2017 08:50

Ik heb zelf geen vrienden op viva :). Schrijf nog niet zo lang mee. Ik zal alleen de rol van webmaster op mij nemen.

Ook Marels gaat niet actief moderaten maar is wel actief als site administrator en als vraagbaak/klankbord voor de mods.

We hebben een paar mensen gekozen waarvan we weten dat iedereen ze zou vertrouwen als mod. Geen groepje, geen ruzieschoppers, geen vriendjespolitiek. Omdat we geen enorme drukte verwachten in het begin zullen deze paar mensen voldoen. De mods zijn er vooral om spam, schendig van privacy etc. te bewaken, maar het moet wel gewoon leuk blijven voor iedereen.

Het is zoals Rossi zegt heel lastig om objectief te moderaten. Tjah dat mensen zich ermee bezig zullen houden wie de mods zijn, so be it, als het dit niet is is het iets anders wel. Als er echt problemen van komen zullen we tzt kijken hoe we dit kunnen oplossen zodat de meerderheid tevreden is.

De insteek is dus geen klein forum alleen voor een paar bekenden. We hebben een serieus forum gebouwd dat voor iedereen toegangkelijk moet zijn, niet alleen voor een paar bekenden die elkaar van viva kennen.

doornroosje9
Berichten: 28
Lid geworden op: 25-06-2017 11:25

Bericht door doornroosje9 » 15-07-2017 11:00

Anoniem modereren lijkt me idd makkelijker. Ben benieuwd!

Siska74
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2017 15:01

Bericht door Siska74 » 15-07-2017 14:02

Wat fijn!
Het nieuwe forum is er dus al bijna.
Klinkt allemaal heel goed Marels, en anonieme mods vind ik ook wel een goed idee, zeker als het forum echt gaat groeien en groot wordt.
Ik ben echt nieuwsgierig hoe het er allemaal uit gaat zien!

Plaats reactie