Naam voor het nieuwe forum

Siska74
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2017 15:01

Bericht door Siska74 » 01-07-2017 21:45

Zijzegt, Ingesprek of Kletspraat vind ik ook leuk.
.nl, of .net zou ik in eerste instantie voor kiezen......

Sueann
Berichten: 22
Lid geworden op: 25-06-2017 22:43

Bericht door Sueann » 02-07-2017 02:12

Impossible schreef:
Sueann schreef:
Marels schreef:En noor.nl?

Noor kan als naam voor vrouwenforum en heeft ook de subtiele knipoog naar Viva.
Noor.nl is bezet maar ook te koop. Mss eens informeren wat die kost?
Hoe werkt die knipoog dan? Bij noor denk ik eigenlijk alleen aan Noorweegse persoon of aan koningin Noor. Niets Nederlands aan.

Wijven, heksen, feeksen, etc. vind ik irritant "grappig".
Vrouwen geeft geen dekkingsgroep aan.
Zijzegt lijkt de lading beter te dekken. Of Ingesprek of zo.
Ik vermoed dat Noor een speelse verwijzing is naar het trollenjagen op het Viva forum, bij het vermoeden van wordt vaak gevraagd of men uit Noorwegen komt.
O, dat had ik nog niet gezien. Zal wel samenhangen met de pijlers/topics waar ik kom. Bedankt voor de uitleg.

Marels
Site Admin
Berichten: 110
Lid geworden op: 25-06-2017 09:54

Bericht door Marels » 02-07-2017 08:18

Ik weet het onderhand niet meer hoor ;)

Alles wat ik probeer is al bezet en echt nog iets goeds vnden lijkt quasi onmogelijk.
668; the neighbour of the beast

yette
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 11:41

Bericht door yette » 02-07-2017 10:21

RikM schreef:Mag ik jullie aanraden in ieder geval voor een .nl te gaan? Vanwege de vindbaarheid in Google. Zeker als je wil concurreren met Viva.

yette schreef:De Phorum-meneer stuurde nog een mailtje na, hij is bijna €300,- in prijs gezakt.
Ik zou het serieus overwegen. Als dit forum goed gaat lopen en je plaatst er wat advertenties op dan heb je dat er zo uit.
Ik zou het ook overwegen - àls ik een serieus forum op wilde zetten. Zelf begin ik daar echter niet aan. Het aanbod van 4 dagen geleden, geldt trouwens slechts vijf dagen ...

doornroosje9
Berichten: 28
Lid geworden op: 25-06-2017 11:25

Bericht door doornroosje9 » 02-07-2017 12:20

yette schreef:
RikM schreef:Mag ik jullie aanraden in ieder geval voor een .nl te gaan? Vanwege de vindbaarheid in Google. Zeker als je wil concurreren met Viva.

yette schreef:De Phorum-meneer stuurde nog een mailtje na, hij is bijna €300,- in prijs gezakt.
Ik zou het serieus overwegen. Als dit forum goed gaat lopen en je plaatst er wat advertenties op dan heb je dat er zo uit.
Ik zou het ook overwegen - àls ik een serieus forum op wilde zetten. Zelf begin ik daar echter niet aan. Het aanbod van 4 dagen geleden, geldt trouwens slechts vijf dagen ...
Die prijs kan vast nog lager hoor, als hij opeens 300 euro zakt.

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 02-07-2017 13:05

ietsforum.nl
ietsforum.nl/blog

en dan iets leukers dan "iets".

noor kan dan weer wel
Onderschat nooit de kracht van internet

Sueann
Berichten: 22
Lid geworden op: 25-06-2017 22:43

Bericht door Sueann » 02-07-2017 16:35

Maar hoe moeten willekeurige mensen die wat rond-googlen naar forums weten dat Noorforum.nl de vervanger van het failliete Viva-forum is?

vlaamsevink
Berichten: 17
Lid geworden op: 27-06-2017 06:36

Bericht door vlaamsevink » 02-07-2017 17:21

Vind persoonlijk forumnoor.nl beter bekken dan noorforum.nl - maar dat kan voor een ander natuurlijk weer helemaal anders zijn! Verder denk ik wel dat de meest voor de hand liggende domeinnamen al wel door iemand geregistreerd zullen zijn... en helaas, hoe eenvoudiger de naam, hoe meer geld ervoor gevraagd zal worden. :(

Wat betreft mensen duidelijk maken wat voor forum het is: die 'onderwerpregel' (tja, hoe noem je dat...) die je bij Googleresultaten krijgt, geeft bij sommige resultaten meteen een soort beschrijving. Als ik via google.be zoek op 'forum' krijg ik als een van de eerste resultaten dit:


Afbeelding


Edit: je moet de afbeelding even aanklikken, krijg ze niet zo geplaatst dat ze meteen leesbaar is.

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 02-07-2017 18:01

Sueann schreef:Maar hoe moeten willekeurige mensen die wat rond-googlen naar forums weten dat Noorforum.nl de vervanger van het failliete Viva-forum is?
Daar zullen willekeurige mensen niet achter komen. De kracht van Viva forum is het enorme aantal onderwerpen. Mensen hebben een probleem of een vraag en raadplegen google en komen zo op Viva terecht.
Het duurt even voordat een beginnend forum zover is.
Het zou mooi zijn als grote bloggers erover willen bloggen.

ForumNoor.nl vind ik ook beter klinken dan noorforum.nl omdat ik bij het laatste denk aan een forum over Noorwegen. :wink:

Maar als we nu voor andere extensies kiezen dan .nl of .com ?
We kunnen toch niet van Marels verwachten dat zij even 700 euro uitgeeft voor een domein..
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

RikM
Berichten: 11
Lid geworden op: 25-06-2017 12:17

Bericht door RikM » 02-07-2017 19:32

doornroosje9 schreef:Die prijs kan vast nog lager hoor, als hij opeens 300 euro zakt.
Dat denk ik ook wel. Het is gewoon wat de gek ervoor geeft, en hij zet hoog in. Dan doe je dus een laag tegenbod en dan hoor je het wel. Zegt hij nee dan kun je altijd nog hoger bieden. Of hij houdt hem lekker zelf en dan heeft hij niks.

Plaats reactie