Naam voor het nieuwe forum

yette
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 11:41

Bericht door yette » 03-07-2017 00:28

Ik ga niks bieden als er hier geen duidelijkheid is over wat het mag kosten.

Zit ik straks met een domeinnaam :shock:

vlaamsevink
Berichten: 17
Lid geworden op: 27-06-2017 06:36

Bericht door vlaamsevink » 03-07-2017 02:16

Een mooie domeinnaam is een bezit voor het leven, yette!

Even doorgedacht. Is een verkleinwoord iets? noortje.nl etc. zijn alweer allemaal bezet, maar misschien is de eigenaar daarvan wel bereid voor een redelijk bedrag te verkopen.

Er is ook een beschikbare variant van Marels' eigen favoriet: wijffie.com is te koop voor twaalf euro. :lol: Maar dat wordt 'm niet, gok ik.

Kletsforum.nl kost vijf euro.

Is vrij en te koop voor vijf euro: libelleforum.nl. Haha...

Vivaforum.nl etc. zijn bezet. Over viva.forum meldt hostnet.nl het volgende: "Deze domeinnaam is binnenkort beschikbaar. Reserveer nu en maak een goede kans op succesvolle registratie. Op de startdatum dienen wij namelijk per domeinnaam slechts één aanvraag in."
Geen .nl dus niet volgens Riks regels, maar ik meld het toch even.

Ikforum.nl is bezet, maar vragen kan altijd...

Neemeenkoekjeenluisternaarmijnverhaal.nl kost vijf euro.
Maar da's dan weer een beetje lang.

RikM
Berichten: 11
Lid geworden op: 25-06-2017 12:17

Bericht door RikM » 03-07-2017 11:48

Niets met 'Viva' in de naam doen hoor, daar krijg je gedonder mee.

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 03-07-2017 14:29

Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen zo graag een .nl-domein voor het nieuwe forum wil.
Je moet tegenwoordig óf heel creatief zijn in het verzinnen van een naam óf een zak geld meebrengen.
En in deze tijd met dalende inkomsten door advertenties door onder andere Adblocker vraag ik me af of het wel verstandig is om 300 euro aan een domein uit te geven. Persoonlijk zou ik het niet doen.
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 16:47

Serpensortia schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen zo graag een .nl-domein voor het nieuwe forum wil.
Je moet tegenwoordig óf heel creatief zijn in het verzinnen van een naam óf een zak geld meebrengen.
En in deze tijd met dalende inkomsten door advertenties door onder andere Adblocker vraag ik me af of het wel verstandig is om 300 euro aan een domein uit te geven. Persoonlijk zou ik het niet doen.
Zoals RikM al aangaf is een .nl naam belangrijk ivm google.

Google zal jou namelijk op basis van jou locatie bij een zoekopdracht suggesties tonen. Dus in NL heeft .nl voorrang.

We willen het forum zolang mogelijk advertentie vrij houden. Mochten de kosten (voor hosting en onderhoud etc) toch hoger worden dan gaan we nadenken over advertenties. Maar eerst zal de site wss nog niet zoveel bezocht worden.

Een simpele naam is het beste. De naam zelf zal uiteindelijk niet zoveel uitmaken.

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 16:49

RikM schreef:Niets met 'Viva' in de naam doen hoor, daar krijg je gedonder mee.
Bedankt dat je nog meedenkt (mee eens trouwens)! Ik hoop dat je straks ook je input zal willen geven bij het testen van de nieuwe site :)!

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 16:52

yette schreef:Ik ga niks bieden als er hier geen duidelijkheid is over wat het mag kosten.

Zit ik straks met een domeinnaam :shock:
De insteek is een forum gerund door vrijwilligers. Dat is dus gewoon veel te duur :(. Ook andere domeinnamen die bezet zijn worden voor giga bedragen verkocht.

Siska74
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2017 15:01

Bericht door Siska74 » 03-07-2017 21:14

Zijzegt.nl geeft bij mij de melding dat de server die niet kan vinden.
Kletspraat.nl kom je op een pagina dat je die domeinnaam kunt kopen.

Ik heb echt nul verstand van het kopen of vastleggen van een domeinnaam maar wil dit nu zeggen dat zijzegt gewoon beschikbaar is?

vlaamsevink
Berichten: 17
Lid geworden op: 27-06-2017 06:36

Bericht door vlaamsevink » 03-07-2017 21:57

Ik ken er ook niks van, maar ik heb dit gegoogeld:

https://www.hostnet.nl/domein-vrij#

ValentinaRossi
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 11:04

Bericht door ValentinaRossi » 03-07-2017 23:24

Zijzegt.nl kletspraat.nl enzo vind ik écht te mutserig, sorry. 🙈 Daar zou ik voor mijn 65e niet op registreren.

Noortje.nl vind ik ook mooi!

Plaats reactie