Omschrijf het ideale forum

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 17:32

Watje schreef:Dat admin/mod een bijlage kan toevoegen of dat je dat recht als gebruiker tijdelijk kan hebben.
Ik zou voorbeelden van kasboeken willen delen op Geld en Recht.
Via de mail wel eens gedaan maar ja niet iedereen wil mailen ;)
Iedereen zal gewoon bijlages kunnen toevoegen en delen met anderen(toevoegen aan een topic)! Die zijn voor iedereen terug te vinden op jou profiel > files.

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 17:42

Watje schreef:Het zijn al zoveel pijlers maar toch.....

een spelletejspijler voor de associatiespelletjes en optelafbeeldingen etcetera maar ook de gezelschapsspelletjes-topics.

Een gevraagd en aangeboden en contact prikbord
Dit valt binnen de mogelijkheden van het huidige systeem. Denk dat, dat inderdaad een goede aanvulling zou zijn! Handiger dan een standaard topic oid.

Extra pijlers zouden eventueel ook op verzoek bij veel interesse kunnen worden aangemaakt. Of een spelletjes pijler met twee sub-forums, een voor associatiespelletjes en een voor gezelschapsspelletjes.

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 17:48

Ik heb niet op iedereen gereageerd maar de meeste standaard wensen zullen worden opgenomen in het forum.

Alle basis functionaliteiten en wensen zullen werken bij het live gaan van het nieuwe forum.

Sommige functionaliteiten zullen naderhand worden toegevoegd (niet viva naderhand maar ASAP :P). Op of aanmerkingen zijn nu en straks welkom en alle input zal worden meegenomen!

Het bouwen van het forum gaat sneller dan verwacht en ik verwacht zeer binnenkort online te kunnen gaan. Stay tuned voor een test drive van het nieuwe forum!

vlaamsevink
Berichten: 17
Lid geworden op: 27-06-2017 06:36

Bericht door vlaamsevink » 03-07-2017 20:02

Over bijlages gesproken: ik heb hier welgeteld één plaatje geplaatst, maar ik heb wel meteen gemerkt dat je dat gewoon 'binnen het forum' kan uploaden. Op vele fora kan je alleen maar een link plaatsen naar een bestand dat je dan eerst moet gaan uploaden bij photobucket en dergelijke. Zoals het op dit testforum werkt is het echt veel handiger (vind ik) dus als het qua serverkosten een beetje te doen is om het ook bij het definitieve forum zo te doen: graag!

Verder fijn om te horen dat het zo snel gaat en dat jullie achter de schermen zo enthousiast zijn. Veel succes!

RikM
Berichten: 11
Lid geworden op: 25-06-2017 12:17

Bericht door RikM » 03-07-2017 20:50

Aan het kunnen uploaden van bijlagen zit wel een risico voor de forumbeheerder: die is verantwoordelijk voor eventuele schending van auteursrechten. Mocht er ooit een foto geplaatst worden waar de fotograaf niet blij mee is, dan heb je een probleem. Zie bijvoorbeeld dit geval. Dat is de reden waarom veel fora dat niet toestaan. Ik meld het maar even.

Overigens is het plaatsen van een foto door middel van een link (of deeplinken, embedden, enz.) net zo goed een schending van auteursrecht maar dat kun je iets beter afdekken in je gebruiksvoorwaarden.

vlaamsevink
Berichten: 17
Lid geworden op: 27-06-2017 06:36

Bericht door vlaamsevink » 03-07-2017 22:01

Nu je 't zegt, heb ik wel eens wat over gelezen. 99% van de rechthebbenden zullen wel redelijk zijn en niet nodeloos moeilijk gaan doen omdat iemand eens een afbeelding geplakt heeft, maar je zult maar net die 1% treffen. De erfgenamen van Hergé blijken bijvoorbeeld erg lastig te zijn (en daar maken ze zich niet populair mee, heb eens gelezen van een schoolkrantje dat zonder toestemming een afbeelding van Kuifje gebruikt had en dat heeft veel geld gekost).

Kortom, afbeeldingen op forumserver is leuk maar voor een groot forum misschien niet zo heel erg handig. :D

RikM
Berichten: 11
Lid geworden op: 25-06-2017 12:17

Bericht door RikM » 04-07-2017 10:27

Helemaal omdat je op een forum als deze showbiz-topics hebt waarin foto's worden geplaatst van celebrities. Die foto's worden gemaakt door duurbetaalde paparazzi en die beschermen hun belangen meestal wel goed. Een bedrijf als Sanoma zal daar niet zo'n last van hebben (want die hebben een leger advocaten en kunnen de rekening ook makkelijk betalen) maar bij een hobbyforum als deze is een factuur zo gestuurd. En die factuur gaat naar Marels, niet naar degene die de foto plaatste.

Zeemeerkat
Berichten: 3
Lid geworden op: 14-07-2017 08:35

Bericht door Zeemeerkat » 14-07-2017 16:14

Ik kan me heel erg vinden in wat er al genoemd is. Vooral het kunnen springen naar het eerste ongelezen bericht lijkt me een verademing.

Ook heeft het sterk mijn voorkeur als de achtergrond van het forum niet spierwit is, maar bijvoorbeeld grijs zoals hier. Veel rustiger voor je ogen, zeker op mobiel.
Ooit was ik stokst@@rtje

Plaats reactie