Omschrijf het ideale forum

doornroosje9
Berichten: 28
Lid geworden op: 25-06-2017 11:25

Bericht door doornroosje9 » 25-06-2017 11:58

Meer smileys en geen cijfertjes als je gequoot wordt. :evil:
Dan ben ik al dik tevreden.

yas
Berichten: 55
Lid geworden op: 25-06-2017 10:52

Bericht door yas » 25-06-2017 11:59

Mag je hier ook sneren zonder dat je direct op de strafbank wordt gezet?
Op de man enzo? :lol:

SGroot
Berichten: 24
Lid geworden op: 25-06-2017 11:16

Bericht door SGroot » 25-06-2017 12:00

SGroot schreef:
Marels schreef:Ruimte voor een onderschrift heb je zelfs hier al, als het goed is ;-)
Gevonden!
Ja kijk, dit bedoel ik dus met afbeeldingen in OS'jes die veel ruimte innemen :P . Misschien kun je het uitzetten (afbeeldingen in een OS) en anders er een huisregel van maken? Als anderen dat ook willen natuurlijk.
Afbeelding

SGroot
Berichten: 24
Lid geworden op: 25-06-2017 11:16

Bericht door SGroot » 25-06-2017 12:01

yas schreef:Mag je hier ook sneren zonder dat je direct op de strafbank wordt gezet?
Op de man enzo? :lol:
Graag!
Afbeelding

SGroot
Berichten: 24
Lid geworden op: 25-06-2017 11:16

Bericht door SGroot » 25-06-2017 13:00

De 'Ga naar pagina' links bovenaan de pagina zou wmb logischer staan als dat rechts staat.
Afbeelding

Lady-Voldemort
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 10:52

Bericht door Lady-Voldemort » 25-06-2017 13:05

yas schreef:Mag je hier ook sneren zonder dat je direct op de strafbank wordt gezet?
Op de man enzo? :lol:
Ja hoor, kutwijf.
Trut! Met de T van timeo Danaos et dona ferentes!

SGroot
Berichten: 24
Lid geworden op: 25-06-2017 11:16

Bericht door SGroot » 25-06-2017 18:46

Nog even een paar punten. Ik had het al over bokt.nl, de layout van de pagina's is daar heel fijn en vooral: heel eenduidig. Ga eens naar een (sub)forum en kijk naar de (links aan de) boven- en onderzijde van de pagina, klik dan een topic aan en bekijk weer de boven- en onderzijde: de indeling is vrijwel helemaal hetzelfde. Dat werkt rustig en voorspelbaar.
Op dit moment is dat op dit forum nog helemaal niet zo, maar dat zou wel heel fijn zijn als het op die manier ingedeeld gaat worden.

Op mijn ideale forum zit ook een link/knop 'ongelezen berichten'. Dat is wezenlijk anders dan 'nieuwe berichten' (of 'Berichten sinds laatste bezoek bekijken' zoals het hier nu omschreven staat), aangezien er bij nb een beperking zit qua tijd (ik verwoord het niet goed, maar ik bedoel dat het alleen de nb sinds je laatste bezoek toont), bij ob is dat er niet en kun je dus eindeloos bladeren tussen alle (topics met) berichten die je nog niet gelezen hebt. De topics die je al wel bijgelezen hebt staan niet in die lijst ob, dus dat is lekker overzichtelijk. Er zijn fora waar ik enkel forum via de lijst ongelezen berichten, heerlijk forummen is dat.

[Edit: kijk eens rond op http://www.ecologieforum.eu/index.php voor de functie 'ongelezen berichten'. Je hoeft dan geen pijlers/subfora meer langs voor de berichten die je nog niet gelezen hebt.]


Aanvulling: mijn ideale forum heeft de knoppen 'wijzig' en 'quote' (etc.) ónder elk bericht staan en niet erboven. Aangezien je éérst een bericht lees en dan pas gaat quoten (en je dan dus onderaan het bericht bent) is onderaan ook de meest logische plek voor deze knoppen (zie ook weer bokt)
Afbeelding

Marels
Site Admin
Berichten: 110
Lid geworden op: 25-06-2017 09:54

Bericht door Marels » 25-06-2017 21:02

Het is ook niet de bedoeling om DIT forum aan te passen naar het ideale forum he, volgens mij kan dat niet eens en zijn de mogelijkheden daar veel te beperkt voor. Het gaat er om dat we n de toekomst naar een echt forum gaan en dat zo gebruikersvriendelijk mogelijk maken.
668; the neighbour of the beast

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 25-06-2017 23:12

Meer smileys maar niet teveel.

Geen plaatje in OS. (lieve boomkikker hoor, maar dan niet vaker dat 1x per pagina reageren svp :P )


Mijn top3-4 voor Viva is volgens mij vrij standaard WEL werkbaar te maken.....

- langere lijstjes actieve/nieuwe (/ongelezen) topics
- prullenbakfunctie in gereageerd/favoriet/bookmark/prullenbak pb
- functionerende pb
- Loepfunctie
Onderschat nooit de kracht van internet

ClumsyNinja
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-06-2017 11:59

Bericht door ClumsyNinja » 27-06-2017 12:37

Ik zou het ook fijn vinden als het forum er wat minder roze en wat meer zakelijk uitziet. Dat je tenminste in de trein of op werk niet 'IK ZIT TE VIVA-EN' schreeuwt naar iedereen door de zuurstokkerige lay-out.

Plaats reactie