Omschrijf het ideale forum

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 27-06-2017 14:25

Het oude Viva-design vond ik erg mooi. Zonde dat die weg is.
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

aquake
Berichten: 9
Lid geworden op: 25-06-2017 15:36

Bericht door aquake » 27-06-2017 15:15

Een groter lettertype op je smartphone, want nu is het wel heel klein allemaal ...

Siska74
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2017 15:01

Bericht door Siska74 » 27-06-2017 15:23

- Niet teveel wit, schreeuwerige teksten en advertenties.
- dat je gewoon kunt posten, doorklikken etc zonder dat je ergens heen gaat wat je niet wilde, zonder foutmeldingen, gewoon dat het werkt zeg maar.
- werkende pb
- loepfunctie
- als je terugkomt op een topic dat je direct naar het eerste door jou ongelezen bericht gaat.
- blokkeren mogelijk van pijlers, of posters.
- een lange lijst met actieve en nieuwe topics, liefst van meerdere pagina's lang.
- dat je posts uit de 'oudheid' kunt verwijderen uit je lijst met 'gereageerd'
- plaatjes kunnen plakken, maar niet in het onderschrift. En als je iemand quote dat dan het plaatje niet opnieuw verschijnt maar als link in de quote staat.

Ik zou het ook wel wat vinden als een OP niet zomaar gewist kan worden, niks ergerlijks dan dat je een lege OP tegenkomt, misschien alleen als de mods/cm/beheerder daar bij betrokken wordt.

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 28-06-2017 18:25

- Bericht van TO donkerder van kleur zodat het opvalt tussen de reacties
- gesloten topics (slotje bij 3000 ofzo zie ik ook bij andere fora) na x tijd offline, komt vast de snelheid/serverruimte en praaivisie ten goede
- topic offline als er x tijd niet op gereageerd is of x tijd niet gelezen

Van dat laatste weet ik dat je dat automatisch kunt instellen dat tweede weet ik niet. Hoe lang je de x-tijd kunt zetten weet ik niet. Bij "mijn forum" gebruiken we de optie niet en staat het onaangevinkte dingetje op 100 dagen. Of dat het maximum is weet ik dus niet. Moet wel per pijler, kan niet per topic.
Onderschat nooit de kracht van internet

Veertje
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-06-2017 15:03

Bericht door Veertje » 28-06-2017 18:51

Ik ben eigenlijk al tevreden zo. Je kunt ook een plaatje van een emoticon plakken. Het gaat om het vrij kunnen ouwehoeren zonder strafbankje. Mij wel iig. Het zou mij niks verbazen als er hier minder rellen waren want er is geen scheidsrechter meer. Die scheidsrechter is voor sommige een rode lap op een stier.
No matter how sweet your children are, German children are kinder.

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 28-06-2017 20:05

Sueann schreef:Zelfde wens als als bij Viva voorligt: de quotes.
Graag de quote-inforegel aanvullen met datum/tijd en een link naar het gequote bericht.
Onderschat nooit de kracht van internet

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 28-06-2017 20:06

Oh en 50 ipv 24/25 reacties/posts op 1 pagina mag van mij!!

Of zelf instelbaar 25-50-100

En OP zichtbaar op elke pagina kán handig zijn, maar da's waarschijnlijk OF overal OF nergens..


(weinig gehinderd door technische kennis spui ik mijn suggesties :) )
Onderschat nooit de kracht van internet

aquake
Berichten: 9
Lid geworden op: 25-06-2017 15:36

Bericht door aquake » 28-06-2017 22:41

Watje schreef:- Bericht van TO donkerder van kleur zodat het opvalt tussen de reacties
- gesloten topics (slotje bij 3000 ofzo zie ik ook bij andere fora) na x tijd offline, komt vast de snelheid/serverruimte en praaivisie ten goede
- topic offline als er x tijd niet op gereageerd is of x tijd niet gelezen

Van dat laatste weet ik dat je dat automatisch kunt instellen dat tweede weet ik niet. Hoe lang je de x-tijd kunt zetten weet ik niet. Bij "mijn forum" gebruiken we de optie niet en staat het onaangevinkte dingetje op 100 dagen. Of dat het maximum is weet ik dus niet. Moet wel per pijler, kan niet per topic.
Offline halen snap ik wel, maar als je een interessant topic vindt dat een vervolg is (over gierige acties om maar iets te noemen) is het wel fijn om de vorige delen ook te kunnen lezen.

ValentinaRossi
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 11:04

Bericht door ValentinaRossi » 29-06-2017 08:53

Het enige wat ik wil is een goede mobiele weergave. Beetje zoals het oude forum. Op de laptop forum ik niet, eigenlijk alleen op mijn telefoon en soms op mijn tablet.

Sueann
Berichten: 22
Lid geworden op: 25-06-2017 22:43

Bericht door Sueann » 30-06-2017 03:17

Graag rekening houden met verschillende apparaten. Ik forum alleen op op de pc, dus met desktop en groot scherm. Verschillende forums zijn verpest doordat ze aangepast werden aan de mobieltjes en er o.a. vlekkerig van werden. Waarschijnlijk andere soorten kleurkeuze of zo.

Plaats reactie