Omschrijf het ideale forum

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 30-06-2017 10:28

Dat kan met Forum2go ook. Je kan templates uitzoeken en volgens mij zelfs templates aanvragen als je de beschikbare niet mooi vindt. Of die regels moeten verandert zijn.
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 30-06-2017 18:44

Dat admin/mod een bijlage kan toevoegen of dat je dat recht als gebruiker tijdelijk kan hebben.
Ik zou voorbeelden van kasboeken willen delen op Geld en Recht.
Via de mail wel eens gedaan maar ja niet iedereen wil mailen ;)
Onderschat nooit de kracht van internet

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 01-07-2017 22:46

Sommige pijlers alleen zichtbaar/leesbaar na inloggen?
Onderschat nooit de kracht van internet

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 01-07-2017 22:48

Het zijn al zoveel pijlers maar toch.....

een spelletejspijler voor de associatiespelletjes en optelafbeeldingen etcetera maar ook de gezelschapsspelletjes-topics.

Een gevraagd en aangeboden en contact prikbord
Onderschat nooit de kracht van internet

Marels
Site Admin
Berichten: 110
Lid geworden op: 25-06-2017 09:54

Bericht door Marels » 02-07-2017 08:21

Da's idd een goeie.

Voor dit forum gaan we dat niet meer doen en gaan we niet teveel veranderen, maar dat is zeker wel iets wat we mee moeten nemen naar het nieuwe forum vind ik.
668; the neighbour of the beast

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 02-07-2017 12:15

Of sport & spel ipv alleen sport
Onderschat nooit de kracht van internet

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 17:10

SGroot schreef:Nog even een paar punten. Ik had het al over bokt.nl, de layout van de pagina's is daar heel fijn en vooral: heel eenduidig. Ga eens naar een (sub)forum en kijk naar de (links aan de) boven- en onderzijde van de pagina, klik dan een topic aan en bekijk weer de boven- en onderzijde: de indeling is vrijwel helemaal hetzelfde. Dat werkt rustig en voorspelbaar.
Op dit moment is dat op dit forum nog helemaal niet zo, maar dat zou wel heel fijn zijn als het op die manier ingedeeld gaat worden.
Wat bedoel je precies met het bovenstaande? Dit forum is toch juist vrij eenduidig?
Op mijn ideale forum zit ook een link/knop 'ongelezen berichten'. Dat is wezenlijk anders dan 'nieuwe berichten' (of 'Berichten sinds laatste bezoek bekijken' zoals het hier nu omschreven staat), aangezien er bij nb een beperking zit qua tijd (ik verwoord het niet goed, maar ik bedoel dat het alleen de nb sinds je laatste bezoek toont), bij ob is dat er niet en kun je dus eindeloos bladeren tussen alle (topics met) berichten die je nog niet gelezen hebt. De topics die je al wel bijgelezen hebt staan niet in die lijst ob, dus dat is lekker overzichtelijk. Er zijn fora waar ik enkel forum via de lijst ongelezen berichten, heerlijk forummen is dat.
Dit zal er niet gelijk bijzitten, omdat ik hiervoor zelf een plugin moet programmeren en dat kost wat tijd, maar is wel een hele mooie toevoeging in de toekomst! Wat makkelijker te realiseren is, is dat je topics handmatig op gelezen kunt zetten met een vinkje en die dan verdwijnen uit de lijst.


Aanvulling: mijn ideale forum heeft de knoppen 'wijzig' en 'quote' (etc.) ónder elk bericht staan en niet erboven. Aangezien je éérst een bericht lees en dan pas gaat quoten (en je dan dus onderaan het bericht bent) is onderaan ook de meest logische plek voor deze knoppen (zie ook weer bokt)
Hier denk ik nog even over na, dit is niet heel moeilijk te realiseren en ik heb idd ook wel eens naar boven moeten scrollen om te reageren. Vraag me wel af waarom het 'standard practice' is om deze knoppen bovenaan de post te zetten. Denk dat ik dit ook ga noteren voor in de (nabije) toekomst (dus niet direct bij het live gaan), hier zal ik ook wat voor moeten programmeren namelijk.

Bedankt voor je input!
[/quote][/b]

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 17:15

aquake schreef:Een groter lettertype op je smartphone, want nu is het wel heel klein allemaal ...
Waarschijnlijk komt er de mogelijkheid dat je zelf je lettergrootte kunt aanpassen. Sowieso zal de grootte van het lettertype worden aangepast afhankelijk van het device waar je op forumt.

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 17:21

Watje schreef:- Bericht van TO donkerder van kleur zodat het opvalt tussen de reacties
- gesloten topics (slotje bij 3000 ofzo zie ik ook bij andere fora) na x tijd offline, komt vast de snelheid/serverruimte en praaivisie ten goede
- topic offline als er x tijd niet op gereageerd is of x tijd niet gelezen

Van dat laatste weet ik dat je dat automatisch kunt instellen dat tweede weet ik niet. Hoe lang je de x-tijd kunt zetten weet ik niet. Bij "mijn forum" gebruiken we de optie niet en staat het onaangevinkte dingetje op 100 dagen. Of dat het maximum is weet ik dus niet. Moet wel per pijler, kan niet per topic.

Oude topics hebben veel meerwaarde voor nieuwe bezoekers! Ik heb zelf altijd veel gehad aan oude topics waar ik via google terecht kwam. Ook voor de vindbaarheid van het forum en daarmee interessante topics van nieuwe bezoekers is het online houden van oude topics belangrijk.

Het nieuwe forum wordt gebouwd in wordpress, werkt dus niet hetzelfde als andere forum software.


Bericht van TO donkerder gaan we doen!

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 03-07-2017 17:30

Sueann schreef:Graag rekening houden met verschillende apparaten. Ik forum alleen op op de pc, dus met desktop en groot scherm. Verschillende forums zijn verpest doordat ze aangepast werden aan de mobieltjes en er o.a. vlekkerig van werden. Waarschijnlijk andere soorten kleurkeuze of zo.
Ik vind het nieuwe viva forum sowieso er alleen redelijk uitzien op mobiel. De layout is niet echt pc vriendelijk. De pijlers in blokjes etc.

Als je tijd en zin hebt zou je dan een screenshot kunnen plaatsen van wat je precies bedoeld? Qua vlekkerigheid? Dan kan ik hier rekening mee houden.

Plaats reactie