De toekomst van Schaduwviva

ClumsyNinja
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-06-2017 11:59

Bericht door ClumsyNinja » 26-06-2017 12:08

HAllo iedereen en wat een toffe initiatieven! Heeft iemand al nagedacht over een naam voor het nieuwe forum?
Een schaduwviva is een goeie oplossing voor nu, maar behalve de oude garde had viva ook altijd heel veel nieuwe aanwas omdat het zo vreselijk goed vindbaar was. Dat maakte het ook altijd een leuk forum vond ik; de combi van running gags en nieuwe meeschrijvers. ik denk dat dit forum die laatste categorie niet zal trekken, en als er een nieuw forum gebouwd wordt zullen we ook moeten nadenken met hoe we die mensen wel kunnen bereiken.

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 26-06-2017 12:53

ClumsyNinja schreef:HAllo iedereen en wat een toffe initiatieven! Heeft iemand al nagedacht over een naam voor het nieuwe forum?
Een schaduwviva is een goeie oplossing voor nu, maar behalve de oude garde had viva ook altijd heel veel nieuwe aanwas omdat het zo vreselijk goed vindbaar was. Dat maakte het ook altijd een leuk forum vond ik; de combi van running gags en nieuwe meeschrijvers. ik denk dat dit forum die laatste categorie niet zal trekken, en als er een nieuw forum gebouwd wordt zullen we ook moeten nadenken met hoe we die mensen wel kunnen bereiken.
Er is een topic over de nieuwe forum naam.

Een deel van de topics worden door de viva stagiars geschreven, dat zal bij het nieuwe forum (denk ik tenminste) niet gebeuren.

Veel oude topics van viva komen nog wel naar voren in google zoek resultaten maar bestaan sinds de nieuwe update niet meer op viva. Ik denk dat de meeste mensen naar aanleiding van google zoekopdrachten bij de viva topics uitkomen. De viva artikelen dragen hier niet veel bij (kan me haast niet voorstellen dat die gelezen worden). Als er een vaste groep posters is denk ik dat het forum met de tijd zal groeien. Sociale media zou hier ook een rol in kunnen spelen (bijv. een facebook pagina).

Wat natuurlijk ook mogelijk is is om er een blog aan vast te zetten waar gebruikers kunnen bloggen (dit is mogelijk binnen het forum wat ik nu aan het maken ben). Dit zou een enorme boost zijn voor de vindbaarheid natuurlijk.

Oudblond
Berichten: 11
Lid geworden op: 25-06-2017 16:53

Bericht door Oudblond » 26-06-2017 16:31

Wat fijn om lezen dat mensen zich vrijwillig in willen zetten/al ingezet hebben om anderen forumplezier te bezorgen! Ik heb geen verstand van techniek maar wil - indien nodig - ook wel een financieel steentje bijdragen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is is het kunstgras

ValentinaRossi
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 11:04

Bericht door ValentinaRossi » 26-06-2017 18:16

Is dat trouwens echt waar? Dat Viva stagiairs topics openen op het forum? Echt topics met bijvoorbeel 'mijn man ging vreemd, ik kan hem niet vergeven?' 'Verliefd, maar hij niet op mij' etc etc...

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 26-06-2017 18:55

ValentinaRossi schreef:Is dat trouwens echt waar? Dat Viva stagiairs topics openen op het forum? Echt topics met bijvoorbeel 'mijn man ging vreemd, ik kan hem niet vergeven?' 'Verliefd, maar hij niet op mij' etc etc...
Ja het is echt zo, heeft blijkbaar een keer in de viva ofzo gestaan. Viva trollt zichzelf :roll:

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 26-06-2017 18:57

Oudblond schreef:Wat fijn om lezen dat mensen zich vrijwillig in willen zetten/al ingezet hebben om anderen forumplezier te bezorgen! Ik heb geen verstand van techniek maar wil - indien nodig - ook wel een financieel steentje bijdragen.
Bedankt voor je steun!

Marels
Site Admin
Berichten: 110
Lid geworden op: 25-06-2017 09:54

Bericht door Marels » 26-06-2017 19:28

Er is inmiddels wat gebrainstormd.

Zeker is al dat we iig verder gaan dan dit forum, uiteraard. Dit is een tijdelijke hangout voor als Viva daadwerkelijk crasht.

Wat willen we voor de toekomst?
Nou ja, we denken groots. Wat we hopen; een forum wat schaduwfora ver ontstijgt. Libelle ging ter ziele en de forummers kwamen naar ons.
Dat er markt is voor een serieus vrouwenforum is duidelijk.
Nu dreigt helaas Viva ook de afgrond in te glijden.

Dus wat we hopen te bereiken? En forum wat los kan komen te staan van Viva, maar er mee kan concurreren. Dus niet alleen een hangout voor afvallige forummers, maar een heel nieuw forum waar ook buitenstaanders naartoe komen, maar hopelijk wél met de harde kern van Viva en daarmee ook het karakter van Viva.

Hoe we dat willen bereiken? Daar zijn we mee bezig.
Ik heb inmiddels van Mamica een opzetje gezien en die ziet er heel mooi uit.
Wat heel gaaf is dat het wat interactiever is met andere forummers, zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een chatfunctie met vrienden die je zelf selecteert.

We zijn verder nog aan het nadenken en brainstormen hoe of wat, maar dit is ongeveer de droom, nu de uitwerking nog ;-)
668; the neighbour of the beast

doornroosje9
Berichten: 28
Lid geworden op: 25-06-2017 11:25

Bericht door doornroosje9 » 26-06-2017 19:30

Wow, dat klinkt professioneel! Ben benieuwd.

kirby
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-06-2017 17:44

Bericht door kirby » 26-06-2017 19:31

Mamica, ik heb wel interesse om te helpen alleen heb ik geen ervaring met dit soort dingen, ik wil het wel graag leren. Sowieso handig in mijn vak om deze extra vaardigheden te hebben dus een beetje eigenbelang. Als je liever iemand met ervaring erbij wil hebben snap ik dat hoor, no pressure.

Marels
Site Admin
Berichten: 110
Lid geworden op: 25-06-2017 09:54

Bericht door Marels » 26-06-2017 19:44

Ik denk dat we voor wat betreft het testen en ontwikkelen het even bij dit groepje laten.

Uiteraard willen we wel al jullie meningen, maar als we met tien, twintig man aan de slag gaan, dat wordt teveel.
Dus ik stel voor dat het groepje dat nu bezig is daar mee door gaat en dat we jullie gewoon zo snel mogelijk iets voor leggen zodra we iets definitiefs hebben om te testen.

En uiteraard is het een forum wat juist ook gebruiksvriendelijk en naar de wensen van de algehele meute moet werken, dus het is zeker de bedoeling dat iedereen zn input geeft.

Maar ik denk dat het het handigst is dat we hier op dit forum de algemene input verzamelen, en daar dan mee aan de slag gaan!
668; the neighbour of the beast

Plaats reactie