De toekomst van Schaduwviva

Rose
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-06-2017 10:03

Bericht door Rose » 27-06-2017 10:13

Mamica, als je hulp nodig hebt wil ik dat best proberen! Forums zoals deze in beheer gehad, dus wel enige ervaring.
Trouwens Roos_85 hier. Draai nog niet zo heel lang mee op het bijna dode forum, maar een leek be ik ook niet :lol:
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”

ValentinaRossi
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-06-2017 11:04

Bericht door ValentinaRossi » 27-06-2017 11:53

Lady-Voldemort schreef:Zeg doe me een lol, 250 man in een appgroep. Dan ben ik weg hoor. Men zoekt het maar lekker uit zonder mij, ik heb er alle vertrouwen in.
Calm your titties, ik zeg alleen dat het mogelijk is. Ik haaaaaaat appgroepen, vooral als ze met meer dan 5 man zijn.

ClumsyNinja
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-06-2017 11:59

Bericht door ClumsyNinja » 27-06-2017 12:29

*steekt vinger op om te bloggen*
En ik kan dat leuker dan de viva stagiairs :-)

Veertje
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-06-2017 15:03

Bericht door Veertje » 29-06-2017 16:46

Ik vind dit forum al veel prettiger dan wat het viva forum nu heeft. Het hondenforum is bijna hetzelfde en dat loopt ook prima. Ben er al een tijdje niet meer geweest maar dat was heel lang zo. Maar een ander forum vind ik ook best, als het maar niet lijkt op viva. :lol:

Ik kan verder niks om te helpen, behalve uittesten dan. En jullie toejuichen. :o
No matter how sweet your children are, German children are kinder.

Impossible
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-06-2017 13:47

Bericht door Impossible » 29-06-2017 17:33

ClumsyNinja schreef:*steekt vinger op om te bloggen*
En ik kan dat leuker dan de viva stagiairs :-)
Niet alleen over seks en jezelf continue herhalen in een stuk van 20 regels en dan als conclusie nergens heengaan? Lijkt mij een zeer positieve verbetering. :wink:

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 29-06-2017 20:18

Impossible schreef:
ClumsyNinja schreef:*steekt vinger op om te bloggen*
En ik kan dat leuker dan de viva stagiairs :-)
Niet alleen over seks en jezelf continue herhalen in een stuk van 20 regels en dan als conclusie nergens heengaan? Lijkt mij een zeer positieve verbetering. :wink:
Dat in combi met je nick :lol:

Een uitdaging lijkt me om te bloggen met een stabiele/voorspelbare frequentie. Niet eerst drie per week en dan een maand niks ofzo.
Onderschat nooit de kracht van internet

Sueann
Berichten: 22
Lid geworden op: 25-06-2017 22:43

Bericht door Sueann » 30-06-2017 02:55

yas schreef:
Sueann schreef:Het is in eerste instantie natuurlijk een geweldige opluchting om normaal te kunnen lezen en schrijven incl. voorbeeld bekijken op dit schaduwforum. Maar na een tijdje zullen toch de wensen omhoog komen naar een goed geoutileerd forum, waar je snel heen & weer en op & neer kan.

Mijn vraag zag ik al min of meer geformuleerd: hoe gaat dat dan op de lange termijn aan onderhoud en softwarebeheer plus forumersbeheer?

Het staat wel vast dat het Viva-forum verdwijnen zal. Het gaat nu net als het Libelle-forum, waar met de CM en mods veel wisselingen en onduidelijkheden waren. Opeens was er een nieuw CM en die kraaide dat we een nieuw forum kregen. Dus zaten we al schrap en zij dik beledigd. Het werd dus niets. Anderhalf jaar geleden weer een vernieuwing, velen konden met geen mogelijkheid inloggen en op de valreep het bericht dat per augustus de stekker eruit ging. Er is wel bewust gekozen om eerst Libelle te laten vallen, maar het Viva-forum is nu dus de pineut waar doelbewust te weinig geld & menskracht in gestoken wordt.
Denk je echt dat Viva net als Libelle verdwijnen zal? Ik dacht dat Libelle werd opgedoekt wegens hun enorme rellen op hun actueelpijler. :)

Mamica, klinkt goed.
Ik vind het allemaal knap dat iemand dat zo kan :D

Welnee.
Het Libelle-forum had voor Sanoma een lage prioriteit doordat het tijdschrift minder liep dan gewenst. Door de vele forumruzies waren er al velen verdwenen. Forumruzies waren het resultaat van stompzinnig modereren (wie het hardste huilt of schreeuwt heeft het meeste gelijk).
Mislukte updates en mislukte nieuwe forumsystemen deden de rest.

Het is duidelijk dat het Viva-forum ook weinig prioriteit heeft en de CM moet waarschijnlijk meerdere forums bijhouden. Daar zat Libelle ook bij, maar Viva had toen voorrang.

Zodra een ongetest forum boordevol domme fouten (als ontbrekende of niet-werkende links) gelanceerd wordt, weet je dat het einde nabij is: er wordt bewust te weinig tijd en geld in gestoken om het goed overeind te kunnen houden.

Sueann
Berichten: 22
Lid geworden op: 25-06-2017 22:43

Bericht door Sueann » 30-06-2017 03:01

In welke hoedanigheid is de Viva-CM hier aanwezig?

Impossible
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-06-2017 13:47

Bericht door Impossible » 30-06-2017 05:48

Sueann schreef:In welke hoedanigheid is de Viva-CM hier aanwezig?
Volgens mij is de CM hier gewoon een grap en niets om je zorgen over te maken. :wink:

Veertje
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-06-2017 15:03

Bericht door Veertje » 30-06-2017 06:31

Eh.. heeft iemand de telegraaf al gelezen? Ik denk dat het zou kunnen dat het hier iets drukker gaat worden binnenkort. Ik zie geen statistieken maar ze hebben een schandaal hoor, waarvan de PVVers zullen smullen.

Er staat niet bij, hoeveel asielcriminaliteit er is tov de gewone/autochtone/binnenlandse dus ik vind het niet zo opzienbarend maar ik denk wel dat er mensen zullen gaan jubelen, zie je wel, we hadden toch gelijk. Zucht. Ik ben sowieso niet zo'n fan van strafrecht en detentie zoals die nu is, ik zie niet in wat straf zal veranderen aan mensen zonder geweten of aan criminaliteit in het algemeen, behalve boeven een boevenopleiding geven. Nederland hangt aan elkaar van de regels, protocollen en ik vind niet dat dat voor meer veiligheid zorgt, meer straffen of meer mensen straffen, ook niet.

Maar men zal de rieken wel oppakken en de barbaren het land uit willen jagen en, hoera!, deze keer met een soort van wetenschappelijke ondersteuning. Wat een relkrant, die telegraaf. Nee natuurlijk is het niet okee als mensen geen straf krijgen waar anderen wel straf krijgen maar men moet ze zo nodig heel snel het land uitwippen als een hete aardappel, die dus door iedereen wordt doorgegeven en die drang om ze eruit te schoppen, heeft dit probleem gecreerd. :idea:

O jee off topic! :o Maar ik wil niet posten op de actueelpijlert hier, ik haat de actueelpijler maar vrees wel dat de mensen hiernaar toe zullen vluchten, hee toepasselijk, als de discussie vandaag losbarst over dat schandaal, de politie hield bewust informatie achter bv en dat zal wel gaan knetteren he. Ik weet niet hoeveel mensen hier kunnen forummen namelijk, Marels, is dat erg, als er ineens veel mensen hier komen forummen?
No matter how sweet your children are, German children are kinder.

Plaats reactie