Spannend gesprek morgen: vast contract of weg

ClumsyNinja
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-06-2017 11:59

Bericht door ClumsyNinja » 29-06-2017 00:01

Boem: baan kwijt.

Of eigenlijk zit het ingewikkelder. Direct leidinggevende is lyrisch over me, zo tevreden met me, wil me graag houden. Maar weet niet helemaal zeker in welke functie, misschien een andere dan nu. Maar de hogere baas moet beslissen over vaste contracten en die is niet op tijd bij de beslissing betrokken kennelijk en gaat nu net pp vakantie?
Dus: geen vast contract maar officieel opgezegd. En dan gaan ze hier misschien volgende week nog op terug komen.

Kortom: om de werknemer te beschermen zou je 1 maand van te voren te horen moeten krijgen of je wel of niet er uit vliegt. Maar in de praktijk werkt het precies andersom: omdat ze nog niet helemaal duidelijk hebben in welke functie ik dan het beste zou passen zeggen ze uit voorzorg vast mijn contract op, omdat ze hier altijd nog op terug kunnen komen maar zo in ieder geval niet te laat zijn mogen ze toch van me af willen.

Dat dit zomaar mag...

LaFleurNoire
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-06-2017 18:05

Bericht door LaFleurNoire » 29-06-2017 07:27

Wat een naaistreek zeg, gatverdamme. Personeelsbeleid van niks. En nu?

ClumsyNinja
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-06-2017 11:59

Bericht door ClumsyNinja » 29-06-2017 08:06

Goeie vraag. Dit weekend ben ik voor mn werk in het buitenland en sowieso mega druk, dus eerst maar even alles op alles zetten om dit weekend zo goed mogelijk te draaien.
En dan volgende week afwachten. En ww alvast gaan aanvragen denk ik? Dit is onbekend terrein voor mij, ik heb nog nooit zonder werk gezeten.

En ik vraag me nu ook af: wil ik ergens blijven waar ze zó met hun mensen omgaan?

Wie weet weet iemand hier dat: ze hebben nu officieel mn contract opgezegd. Stel dat ik nu ww aanvraag en dan bieden ze me over 2 weken toch weer een contract aan, ben ik dan verwijtbaar werkeloos als ik dan zelf niet meer wil?

Roxy21
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-06-2017 12:25

Bericht door Roxy21 » 29-06-2017 10:44

Geen idee. Als je dan niet meer wil, kun je het misschien gooien op slecht werkgeversschap of vertrouwensbreuk, doordat ze je eerst laten gaan, maar dan toch niet?

LaFleurNoire
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-06-2017 18:05

Bericht door LaFleurNoire » 29-06-2017 11:05

Ik zou het navragen bij het UWV. Al begrijp ik uit diverse verhalen dat het dan nog niet zeker is of je het juiste antwoord krijgt...anders juridisch loket?

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 29-06-2017 13:20

Hoe durven ze! :x Eerst laten ze je wachten en dan kun je wieberen.
ClumsyNinja schreef: Wie weet weet iemand hier dat: ze hebben nu officieel mn contract opgezegd. Stel dat ik nu ww aanvraag en dan bieden ze me over 2 weken toch weer een contract aan, ben ik dan verwijtbaar werkeloos als ik dan zelf niet meer wil?
Ik ben bang van wel, maar beter vraag je dit even na. :)
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 29-06-2017 19:53

Ik zou denken: wat jij het UWV niet vertelt weten ze ook niet, dus als je over twee weken een contract bij je oud-werkgever weigert weet het uwv helemaal niet dat je dat aanbod had.


Heb je al een officieel schrijven in huis over ontslagdatum? Oud-collega moest dat wel hebben voor uwv, maar het hij had een flexcontract met 'flexibele einddatum', denk dat dat anders is dan een jaarcontract....
Onderschat nooit de kracht van internet

ClumsyNinja
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-06-2017 11:59

Bericht door ClumsyNinja » 29-06-2017 23:13

Watje schreef:Ik zou denken: wat jij het UWV niet vertelt weten ze ook niet, dus als je over twee weken een contract bij je oud-werkgever weigert weet het uwv helemaal niet dat je dat aanbod had.


Heb je al een officieel schrijven in huis over ontslagdatum? Oud-collega moest dat wel hebben voor uwv, maar het hij had een flexcontract met 'flexibele einddatum', denk dat dat anders is dan een jaarcontract....
Dat dacht ik ook, maar heb tegelijkertijd geen idee hoe het werkt en wat het UWV allemaal te weten komt. Zat vandaag te lezen over ww en het klinkt afschuwelijk, met controles op allerlei manieren :cry:
Heeft iemand hier er toevallig ervaring mee? Waar komt dat in de praktijk op neer?

Ik weet overigens nog steeds niet eens of het zo ver gaat komen want ik hoorde vandaag van mijn direct leidinggevende dat ze me heel graag willen houden. En ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik dan wil blijven of niet. Ik vind dit zo slecht, hoe ze met hun personeel om gaan. Maar ik vind de baan leuk..

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 30-06-2017 10:19

De enige ervaring met het UWV (toen het GAK, geloof ik) was meer dan 13 jaar geleden. Mijn contract werd niet verlengd, dus ik ging solliciteren, maar werd overal afgewezen. Een aantal dagen na mijn ontslag ging ik naar het UWV die mij doodleuk vertelde dat ik mijn recht op WW verspeeld had, want ik had eerst langs moeten komen en daarna pas moeten gaan solliciteren. :roll:
Maar twee dagen later werd ik aangenomen door het bedrijf waar ik nog steeds werkzaam ben.

Als je de baan echt leuk vindt en ze geven je een vast contract, dan zou ik die aannemen. Het naar je zin hebben op je werk is goud waard (vind ik dan).
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Watje
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2017 13:30

Bericht door Watje » 30-06-2017 18:33

ClumsyNinja schreef:
Watje schreef:Ik zou denken: wat jij het UWV niet vertelt weten ze ook niet, dus als je over twee weken een contract bij je oud-werkgever weigert weet het uwv helemaal niet dat je dat aanbod had.


Heb je al een officieel schrijven in huis over ontslagdatum? Oud-collega moest dat wel hebben voor uwv, maar het hij had een flexcontract met 'flexibele einddatum', denk dat dat anders is dan een jaarcontract....
Dat dacht ik ook, maar heb tegelijkertijd geen idee hoe het werkt en wat het UWV allemaal te weten komt. Zat vandaag te lezen over ww en het klinkt afschuwelijk, met controles op allerlei manieren :cry:
Heeft iemand hier er toevallig ervaring mee? Waar komt dat in de praktijk op neer?

Ik weet overigens nog steeds niet eens of het zo ver gaat komen want ik hoorde vandaag van mijn direct leidinggevende dat ze me heel graag willen houden. En ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik dan wil blijven of niet. Ik vind dit zo slecht, hoe ze met hun personeel om gaan. Maar ik vind de baan leuk..
Er is per 1 juli 2015 één en ander veranderd met arbo-dingen. Heb nog geen ervaring met UWV 'nieuwe stijl'. Bovendien kan het per regiokantoor verschillen.

Mijn oud-collega kreeg met Rotterdam te maken (voor max twee weekjes dat dan weer wel) en die zijn/waren strenger dan mijn regio...
Onderschat nooit de kracht van internet

Plaats reactie