Viva-berichten en het zwarte gat

Plaats reactie
Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Viva-berichten en het zwarte gat

Bericht door Serpensortia » 26-06-2017 10:13

Even een digi-vraag over Viva, want ik krijg daar geen antwoord van de mods.. :roll:

Ik heb zelf ervaring met phpBB en SMF als forumsoftware, maar wat ik op Viva heb meegemaakt, is mij nog niet eerder overkomen.


Ik werd rond 21 juni lid, stelde mezelf voor (met de vragenlijst, dus lang verhaal) en poste hier en daar wat. Toen stafte ik een spammer in de Sport-pijler. De dag erna logde ik terug in en ... al mijn berichten weg. :shock:

Heeft iemand enig idee hoe dat kan? Volgens mij heeft een mod alles handmatig gedaan..
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 26-06-2017 12:20

Ik heb het gevoel dat de database van viva heel slecht is opgebouwd en dat daar veel problemen veroorzaakt worden. Dingen zoals gebruikers gegevens, maar ook berichten/posts worden daar opgeslagen. Ik merk ook dat veel oude topics die nog steeds in google naar voren komen niet meer bestaan op de site.

Als de database verkeerd is ingesteld kan het dat dit soort dingen verdwijnen. Dus een mod wil iets doen en tegelijk met die actie verwijnen gegevens wat misschien niet de bedoeling was. Misschien wouden ze 1 reactie verwijderen en was daarmee alles verwijderd. Ik denk in ieder geval niet dat het terug kan worden gezet.

Kan ook dat het handmatig is gebeurt natuurlijk, maar ik weet niet hoe hun gebruikerspanel eruit ziet en wat ze wel of niet kunnen.

thee
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-06-2017 13:26

Bericht door thee » 26-06-2017 13:27

present
nog geen idee :)

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 27-06-2017 14:09

Ik denk dat je gelijk hebt over die database... Zo zie je ook dat berichten verkeert staan, dat de quote er eerder is dan het gequote stuk tekst. :lol:
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 27-06-2017 18:33

Serpensortia schreef:Ik denk dat je gelijk hebt over die database... Zo zie je ook dat berichten verkeert staan, dat de quote er eerder is dan het gequote stuk tekst. :lol:
Ja ook die rare tijd instellingen komen daar idd vandaan. Echt wat een prutsers :roll:

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 10-07-2017 13:08

Ze negeren mij gewoon, die domme stage-mods..
Ik heb nu voor de derde keer gevraagd waar mijn berichten zijn gebleven...
Tis natuurlijk geen halszaak, maar het zegt genoeg over de gang van zaken. Verdwijnende berichten, andere leden worden verbannen voor een scheet die bij een mod dwars zit.. Viva forum is dadelijk foetsie, want geen leden meer 8)
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 10-07-2017 13:30

Ja gek toch, het beleid is gewoon negeren lijkt het wel. Of ze ontvangen je berichten niet dat kan natuurlijk ook...

Vind het merkbaar rustiger/saaier op viva de laatste dagen.

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 11-07-2017 15:46

Het is ook gek. Ik heb het gewoon in het topic gepost, blijkbaar zijn nieuwe leden bij de Viva niet belangrijk ofzo. :wink:

Het is vakantie-tijd, of heeft Viva daar geen last van? Maar die spammers maken het forummen daar ook niet leuker.
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Mamica
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-06-2017 10:47

Bericht door Mamica » 12-07-2017 12:22

Serpensortia schreef:Het is ook gek. Ik heb het gewoon in het topic gepost, blijkbaar zijn nieuwe leden bij de Viva niet belangrijk ofzo. :wink:

Het is vakantie-tijd, of heeft Viva daar geen last van? Maar die spammers maken het forummen daar ook niet leuker.
Jaa irritant is dat, ik snap niet dat ze daar geen spam beveiliging voor gebruiken.

Serpensortia
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-06-2017 11:21

Bericht door Serpensortia » 12-07-2017 16:06

De keuze voor spam-beveiliging voor phpbb is enorm. Ze weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn daar.

Oh, ik zal wel een ban krijgen op Viva, want ik heb een link gepost naar dit forum :lol:
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle

Plaats reactie